Poikkeuksellinen vuosi haastoi viestinnän | Julkaisut @SeAMK

Poikkeuksellinen vuosi haastoi viestinnän ja markkinoinnin monipuoliseen kehittämiseen

kategoria: 2020, Asiantuntijablogi
#

Poikkeuksellinen vuosi alkaa olla takana monipuolisine kehittämistoimenpiteineen. Alkuvuonna Seinäjoen ammattikorkeakoulu sai hienoja tuloksia mm. tutkimuksen avoimuudesta ja valmistuneiden avop-kyselyssä, jossa sijoituimme Suomen parhaaksi mm. opiskelun tukipalvelujen, oppimisympäristöjen ja opiskelutyytyväisyyden osalta. Näistä on ollut iloa viestiä.

Koronatilanne korosti monikanavaisen, ajankohtaisen ja selkeän viestinnän merkitystä. Sisäisissä kyselyissä SeAMK on saanut siitä hyvät arviot ja työ jatkuu.

Viestintämme ja markkinointimme on monikanavaista ja siihen on panostettu. Vuoden 2020 mittaan teimme myös uudet viestintä- ja markkinointi- sekä somestrategiat, täsmensimme monia ohjeistoja, julkaisimme saavutettavuusvaatimusten mukaiset päivitetyt verkkosivut ja loimme uusia suuntaviivoja kaupungin viestinnän kanssa tehtäville yhteisille toimenpiteille.

Talon sisäisessä viestinnässä uudistimme intran ja samassa yhteydessä otimme Teamsin käyttöön. Pyrimme osaltamme luomaan selkeyttä sisäiseen viestintään. Kaikki viestii -teeman eteen teemme edelleen töitä.

Henkilö kuvaa toista henkilöä SeAMKin kulttuurin studiolla.

 

Syksyllä kehitimme myös virtuaalisia tapahtumia, virtuaalisia esittelypaketteja ja osallistuimme parille virtuaaliselle koulutusmessulle. Toiselle asteelle suunnatun Kampuspäivän järjestimme Youtubessa. Virtuaaliesittelyistä esimerkkeinä SeAMKin valmistuneiden juhla ja virtuaalinen Frami kampus -sivu, jossa voit tutustua kampukseen tekstin, 360-videoiden- ja -kuvien avulla haluamanasi aikana.

Myös virtuaaliset kouluvierailut käynnistyivät. Halutessasi pääset tutustumaan sopivana hetkenä opiskelijoidemme SeAMK-videoesittelyyn – videon pituus on noin 35 minuuttia. Loppuvuonna teimme suunnitellun markkinointikampanjan sekä Suomessa että kohdealueilla.

Pikakatsaus dataan näyttää siltä, että virtuaaliset tapahtumat eivät näytä kerryttäneen verkkosivuvierailuja tai yhteydenottoja odotetusti. Luulen kuitenkin, että virtuaaliset tapahtumat lisääntyvät myös jatkossa ja löytänevät paikkansa myös meidän markkinointisuunnitelmista.

Outi Kemppainen
viestintä- ja markkinointipäällikkö
SeAMK